Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komunikační aktivity společnosti Tchibo v letech 2013-2014
Štefek, Jiří ; Obluk, Ondřej (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Předmětem bakalářské práce Komunikační aktivity společnosti Tchibo v letech 2013-2014 je popis vybraných komunikačních aktivit této firmy, která je v České republice známá především jako prodejce kávy. V poslední době se ale snaží komunikovat primárně svůj sortiment spotřebního zboží, a to pomocí všech nástrojů komunikačního mixu. Cílem práce je popsat a zanalyzovat hlavní kanály, pomocí kterých tato komunikace probíhá, a v případě potřeby navrhnout určitá zlepšení do budoucna. Kromě toho práce obsahuje primární výzkum, s jehož pomocí hodnotí, jak je společnost vnímána mezi populací České republiky a jestli se její komunikace nějak odráží a podepisuje na jejich názoru na Tchibo. Vzhledem k tomu, že společnost Tchibo je zatím známější jako prodejce kávy, práce se kromě sektoru spotřebního zboží věnuje i kávovému sektoru a novinkám v něm, poněvadž tvoří velkou část komunikace.
Vztah genderu a cen spotřebního zboží
POPOVA, Anastasiia
Diplomová práce je zaměřená na analýzu a zhodnocení vztahu genderu cílové skupiny a cen spotřebního zboží v různých obchodních řetězcích v České republice v rámci kategorií drogistického zboží a oblečení.
Vydání a spotřeba domácností statistiky rodinných účtů - 2013
Český statistický úřad
Statistika rodinných účtů (SRÚ) sleduje hospodaření soukromých domácností – poskytuje informace o výši jejich vydání a struktuře spotřeby. Informace o odlišnostech spotřeby v domácnostech tříděných podle rozličných hledisek nebo o vlivu různých faktorů na strukturu vydání a spotřební zvyklosti domácností nelze získat z jiných zdrojů .
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Tržby obchodníků: Vánoční očekávání fungují
Český statistický úřad
Analýza vlivu zlepšení mezd zaměstnanců vládního sektoru a rostoucích zisků firem na útraty spotřebitelů a tržby obchodníků před vánočními svátky.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Innovations and czech retail business
Pecho, Maroš ; Zadražilová, Dana (vedoucí práce) ; Klánová, Eva (oponent)
Cílem této práce je popis současných trendů světového maloobchodu, současného stavu maloobchodu v České republice a jeho případné nutné zavedení inovací s nastoupením ekonomické aktivity generace Millennials. Úvod práce je věnován teoretickému popisu maloobchodu. V rámci práce její značná část obsahuje poměry světového maloobchodu a také jeho současné trendy a vývoj. Dále se část práce věnuje historickému vývoji a současnému vývoji maloobchodu v České republice. Na úrovni teoretického zhodnocení, práce pojednává nad definicí nákupního chování a také nad faktory, které ho ovlivňují. Nositelem potřeby inovovat v maloobchodě se ve světě staly Millennials. Důraz je kladen na charakteristiku základních rysů této generace a také jejich nákupního chování. Kvantitativní výzkum v závěru práce zahrnuje zhodnocení chování a postojů Millennials na českém trhu ve vztahu k informacím o potravinách a spotřebním zboží, k používání technologii (smartfonů) v nákupním procesu potravin a spotřebního zboží, a také zhodnocení a popis jejich určitých postojů k nákupnímu chování a různým charakteristikám vyplývajícím ze světové charakteristiky Millennials.
Co znamená vysoká dovozní náročnost české ekonomiky
Drahomíra Dubská ; Český statistický úřad
Cílem analýzy bylo zjistit, jaký vliv může mít umělé oslabení kurzu koruny na dovozní náročnost české ekonomiky. Analýza se zabývá náročností vyprodukované nové hodnoty, resp. celé produkce, české ekonomiky na zdroje z dovozu. Porovnává tuto náročnost na dovozy a zboží do ČR, resp. pouze na samotné zboží, v evropském kontextu. Zjišťuje, jaký podíl z celkových dovozů připadá na další zpracování a úpravu (mezispotřebu). Podle toho usuzuje, jak velký může mít dopad vstupních podmínek, mimo jiné změn směnného kurzu koruny, na tyto dovozy. Citlivost na změny kurzu koruny v jednotlivých odvětvích jsou analyzovány podle toho, kolik zboží a služeb z dovozu samy spotřebovávají za pomoci input-output tabulek.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Vybavenost československých domácností domácími spotřebiči v šedesátých letech 20. století
Sedlmajerová, Jana ; Szobi, Pavel (vedoucí práce) ; Chalupecký, Petr (oponent)
Práce se bude zabývat vývojem konzumní společnosti v šedesátých letech 20. století v Československu. V úvodu práce charakterizuji teoretické uchopení problematiky konzumní společnosti, každodennosti a volného času v československé společnosti. Zaměřím se na vybavenost rodin elektrickými spotřebiči a na jejich význam pro práci žen v domácnosti. Zodpovím zejména na otázky, kde a jak se spotřebiče prodávaly, jaká byla jejich kvalita a do jaké míry ulehčovaly domácí práce. Analyzuji dostupnost těchto zařízení pro spotřebitele, porovnám množství, ceny a design domácích spotřebičů v Československu a zahraničí. Budu vycházet z předpokladu, že v šedesátých letech 20. století v domácnostech vzrostl několikanásobně počet ledniček, automatických praček, žehliček, vysavačů, fénů, televizorů a dalších drobných domácích spotřebičů, a porovnám tento nárůst se zeměmi západní Evropy. Práce bude vycházet ze studia odborných monografií, článků a studií české a anglické provenience, jakož i nevydaných pramenů institucionální a osobní povahy (Archiv Národního technického muzea, Archiv Národního muzea).
Analýza vybavenosti československých domácností v sedmdesátých letech 20. století
Machů, Kateřina ; Stellner, František (vedoucí práce) ; Szobi, Pavel (oponent)
Bakalářská práce obsahuje popis každodennosti a konzumního charakteru společnosti v Československé socialistické republice v sedmdesátých letech 20. století. Zaměřuje se zejména na technickou vybavenost soudobých domácností. Vychází z hypotézy, že na trhu se v průběhu sedmdesátých let objevují spotřebiče, které české hospodyně do té doby neměly k dispozici. Práce se podrobněji soustředí na analýzu vybavenosti domácností prvními automatickými pračkami. Cílem mé práce bylo zjistit, jaké změny v charakteru práce ženám automatické pračky s sebou přinesly, a jak se od sebe odlišovala prací technika dané doby v Československu a v zemích Západního světa.
Vlaková doprava spotřebního zboží
Bauer, Tomáš ; Vinš, Marek (vedoucí práce) ; Novotný, Michal (oponent)
Práce se zabývá tématy vztahujícími se k vlakové dopravě spotřebního zboží. V první části je zpracována základní charakteristika vlakové dopravy. Druhá část popisuje hlavní hráče na trhu vlakové dopravy, a to jak obecně, tak konkrétně na příkladu vybraných zemí. Třetí část se zabývá nejvýznamějšími mezinárodními organizacemi na poli vlakové dopravy. Čtvrtá část podrobněji rozebírá charakteristiku spotřebního zboží a konkrétní technická řešení jeho přepravy. V páté části je představeno několik optimalizačních nástrojů použitelných při řešení případové studie, jíž se autor věnuje v šesté a poslední části.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.